Sunday 15 June 2014

Peluang untuk mereka yang inginkan Kehamilan / Zuriat.








Set vitamin kesuburan Shaklee

Anak adalah anugerah ALLAH. Cahaya mata adalah harta paling beharga di dunia ini. Kehadirannya menjadi pengikat kasih sayang suami isteri. Namun tidak semua pasangan suami isteri begitu mudah mendapat zuriat. Ada yang cepat dan ada yang bertahun menanti barulah dikurniakan cahaya mata.  


Orang senang bercakap rezeki masing-masing. Tapi berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Pujian harus diberikan kepada mereka yg tidak kenal erti berputus asa. Usaha dan berdoa kepada Allah mesti berterusan!


Faktor Sukar Mendapat Cahayamata

·                     Kitaran haid tidak menentu sama ada 2 kitaran haid dalam sebulan atau 1 kitaran haid dalam     
               masa 2@3 bulan.
·                     Wanita yang darah haidnya terlalu banyak dan lama beserta dengan senggugut.
·                     Berat badan berlebihan antara punca tidak subur

Punca Wanita Tidak Subur. 

·                     Kegagalan berovulasi atau kegagalan menghasilkan telur (ovum). Ini berkaitan dengan   
            ketidakseimbangan hormon.
·                     Terdapat halangan dari ovum yang dihasilkan di ovari untuk bergerak ke uterus. Ini biasanya
            disebabkan oleh endometriosis, cyst, terdapat jangkitan atau ketumbuhan pada bahagian     
            berkenaan (tiub falopio).
·                     Penyakit kelamin
·                     Penyakit berkaitan masalah pelvik.
·                     Merokok
·                     Pengambilan kafein yang berlebihan
·                     Terlalu kurus atau gemuk.

Punca Lelaki Tidak Subur.

+          Punca utama adalah disebabkan testis yang tidak normal
+           Punca yang lain adalah seperti duktul yang tersumbat
+           Masalah kelenjar aksesori yang menghasilkan cairan seminal
+           Gangguan hormon, teknik hubungan seks yang kurang berkesan dan faktor psikologi.
+           Masalah testis tidak normal berlaku apabila testis tidak turun ke skrotum (walaupun telah menjalani    pembedahan) dan jangkitan beguk merupakan punca utama infertiliti.


Set Kesuburan Lelaki.
================

Zinc Complex –

+      Mengaktifkan 200 jenis enzim – berkebolehan menggabungkan DNA, RNA dan protein, seterusnya merangsangkan regenerasi sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim didalam tubuh kita untuk memelihara metabolism gigi dan pertumbuhan para remaja.

+      Mempertingkatkan Sistem Imun- membantu  pengeluar  kelenjar thymus. Kelenjar thymus mempertingkatkan system imun dengan pengeluaran T- cells untuk menetang kanser dan menghalang infeksi penyakit.

+      Memperbaiki  masalah  Prostat -  Melindungi kesihatan Prostat , memperbaiki dan menyembuh benign prostatomegaly dan keadaan kerap kencing. Kajian menunjukkan pengambilan harian zinc dapat mengurangkan prostatomegaly / pembengkakan prostat dalam kadar 70%

+       Kemampuan Seks Lelaki -  Pengambilan  zinc untuk jangka panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten, meninggikan kiraan sperma. Zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks  yang bertenaga.

Vitamin E @ Vitamin Cinta.

+       Vitamin E adalah vitamin yang paling lengkap dipasaran. Mengandungi  10 mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap Vitamin E, memelihara membrane sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot.

+       Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif -  kajian pada tahun 1924, mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU – 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.

+       Kelestarian Tenaga-  Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigan yang lebih.

+       Memperbaiki Arthritis -  Meningkatkan keanjalan salur darah , memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang,  pening,  buasir , urat  varikos dan sakit sendi.

CoQ10 HEALTH .

+       Kesuburan lelaki juga dipengaruhi oleh tenaga yang menurun akibat protein membentuk sebahagian besar sel-sel sperma dan bergantung kepada CoQ10.

+       Kajian menunjukkan bahawa punca utama kemandulan lelaki termasuk jumlah sperma yang rendah dan kualiti sperma yang kurang. Sperma yang baik ialah sperma yang mempunyai antioksidan yang tinggi.  Enzim CoQ10 dapat menghasilkan antioksidan yang kuat dan bermanfaat untuk kesuburan.

+    Fungsi antioksidan adalah melindungi telur dan sel sperma daripada kerosakan oksidatif yang membawa kepada kematian sel. CoQ10dapat meningkatkan kedua-dua air mani dan sel sperma dan meningkatkan pergerakan sperma.
+        Coq Health Plus Shaklee berbeza dengan jenama lain. Coq Health Plus Shaklee turut mengandungi vitamin E  dengan Green Tea Extract. Kombinasi CoQ10 & Vita-E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat didalam Vita E kerana CoQ10 membantu mengitar & menjana semula Vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh.

Set Kesuburan  Wanita :
===================

Gla Complex :

+        Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega – 6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilan.

+       Mengawal  selia estrogen dan Testosteron -  GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita, memperbaiki symptom PMS seperti kesakitan , mood swing, retensi air dan sakit payudara.

+       Melambatkan Menopaus -  Memperbaiki keadaan menopaus  seperti  hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, member tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.

+        Menghalang Komplekasi diabetes -  Merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua.  Meringankan  kebas  dan kesakitan disebabkan oleh gula darah  yang tinggi.

Alfalfa Complex :

+         Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS

B  Complex :

+        Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh. Vitamin B adalah Vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui system pencernaan. Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B Complex setiap hari.

+       Melawan Tekanan  ( stress ) -  Memastikan kesihatan fungsi saraf sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia

+       Menukar makanan kepada tenaga -  Bantu penghadaman , menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan / kelesuan.

+       Meredakan senggugut -  baik untuk masalah senggugut ( PMS ), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

+       Detoksifikasi -  meredakan alahan.

Vita – Lea :

+       Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorg dewasa. Pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Isteri perlu melengkapkan kesihatan diri dengan mengambil multivitamin ini.

Esp  ( Energizing Soya Protien ) :

+       Baik untuk hormone -  Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormone wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol , mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.

+       Baik untuk prostat -  Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum  ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovary, menopaus dan  pembesaran  prostat.

+         Pembekal Tenaga – Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan system imun, maka ia            baik untuk kekal bertenaga , mencegah migraine, imsomnia dan tekanan.

+         Membaiki Memori -  meningkatkan kualiti memori , vitality, dorongan seksual dan rangsangan.

+         Membaiki Pigmentasi – Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi , kedutan dan kesan tua.




Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:

Nor hafizah Bte Rohani
♥ sms/whatsApp: 013-7009622
♥ Emel :  nazreen83peach@gmail.com
♥ Fb: fieza hafizah & ummi vita kiosk   sila klik LIKE utk info terkini



PERINGATAN:
Vitamin Shaklee ini hanyalah sebahagian daripada usaha sahaja. Taraf kesihatan anda suami isteri turut menjadi faktor utama kesuburan, dan pastinya rezeki ini datang dari Allah Yang Maha Esa! TIADA JAMINAN anda akan terus mengandung selepas mengamalkan vitamin semulajadi ini.


Hubungi saya untuk konsultasi percuma dan dapatkan harga istimewa untuk set kesuburan wanita ini. Tips eksklusif dan cara pemakanan akan diberikan kepada mereka yang membeli dangan saya sahaja. 


No comments:

Post a Comment